Kantoorinrichting AstraZeneca succes dankzij betrokkenheid
Expertise gevraagd door architect
De architect van dit project kwam met een zeer specifieke vraag bij Charles & More: ontwikkel een duo werkplek met wangsysteem, waarin de ronde vormen van het interieurontwerp terugkomen.
De ronde vormen in het ontwerp van de architect zijn doorgetrokken in alle elementen van het kantoor, inclusief het meubilair. Daaruit is dit specifieke vraagstuk over de werkplekken tot stand gekomen, waar de ronde vormen van de wangsystemen een visuele afscheiding van de werkomgeving en een rustige werkplek creëren.
“De architect van Olav’s Office heeft ons benaderd omdat hij ons en onze expertise al kende en verwachtte dat wij met ons netwerk aan fabrikanten een oplossing voor zijn ontwerp konden realiseren. ”- Remco Beekers, eigenaar Charles & More
Tijdens het offerte traject is er contact met zowel de projectmanager als de architect om de details uit te werken en alternatieven te bespreken. Samen met de andere partijen maakt het team van Charles & More een offerte en plan van aanpak, inclusief visuele presentatie met foto’s van het gekozen meubilair.
“We zijn uitgenodigd om ons plan toe te lichten en vragen van de opdrachtgever te beantwoorden. In dit gesprek laten we zien dat we vanuit het ontwerp meedenken over de inrichting en zelf met alternatieven komen, maar het is ook het moment voor de opdrachtgever om te ervaren hoe wij communiceren en meedenken en of zij een goed gevoel hebben bij een samenwerking.” – Remco Beekers, eigenaar Charles & More
Zodra de offerte akkoord is gaat de opdracht lopen en start het team van Charles & More met de inkoop van materialen en (maatwerk) meubilair. Als projectinrichter is Charles & More onderdeel van het bouwteam, met onder andere de aannemer, projectmanagers en onderaannemers. Het gehele kantoor beslaat 3.000 m 2 en moest in zeer korte tijd opgeleverd worden. Dat vergt een strakke planning van het bouwteam, waarin initieel twee weken werd opgenomen voor het leveren en monteren van het volledige interieur. Twee weken is ruim, maar er ontstond al snel vertraging in de bouw waardoor uiteindelijk drie dagen over bleven.
“De deadline van de opdrachtgever verschuift niet en wij zijn de laatste in de keten, dus dit was best een uitdaging. We hebben dat opgelost door twee teams te creëren: één team voor de werkplekken en kasten, één team voor al het overige meubilair. Zo hebben we in drie dagen tijd het hele project volledig gemonteerd en opgeleverd, daar zijn we heel trots op.” – Remco Beekers, eigenaar Charles & More
contact
Verrijn Stuartweg 1E
1112 AW Amsterdam - Diemen
info@charlesandmore.nl
+31(0)20 - 214 9919
LET'S MAKE SOME SPARKLING
CHANGES TOGETHER...
Algemene voorwaarden | Privacy Policy | Copyright 2020 - 2022 Charles and More